Reklamačný poriadok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol kúpený od obchodníka: SAMM Slovakia, s.r.o., so sídlom Nádražná 1664/34, 900 28 Ivanka pri Dunaji, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, vložka č. 109521/B (ďalej len „Obchodník“).
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), na všetky nové tovary sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon č. 108/2024 Z. z.“) a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len ako „Zákon č. 40/1964 Zb.“).
- Ak kupujúci je podnikateľ, postupuje sa v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a záručná doba je 6 mesiacov.
- Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom.
- Obchodník je povinný písomne oznámiť spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady, ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru. Nakoľko tovar sa pri preprave môže poškodiť, odporúčame kupujúcemu rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom dopravcovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci – spotrebiteľ má voči nemu právo:
- na odstránenie vady opravou,
- na výmenu,
- na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci – spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby 2 rokov.
- Vadu možno vytknúť prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Obchodníka: SAMM Slovakia, s.r.o., so sídlom Nádražná 1664/34, 900 28 Ivanka pri Dunaji.
- Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a opis reklamovanej vady.
- Ak kupujúci – spotrebiteľ vytkol vadu zásielkou na adresu skladu : SAMM Slovakia, s.r.o., Nádražná 1664/34, 900 28 Ivanka pri Dunaji, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Obchodník poskytne kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim a doručení výrobku na reklamačné konanie. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Oznámená lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu – spotrebiteľovi. Ak kupujúci – spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2. Zákona č. 40/1964 Zb.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Nemôže si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
- Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, po tom, čo kupujúci – spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu – spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci – spotrebiteľ vec požadoval.
- Na účely opravy alebo výmeny kupujúci – spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
- Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu – spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci – spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci – spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník kupujúceho – spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu – spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci – spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
- Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
- Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Zákona č. 40/1964 Zb.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej
primeranej lehoty, ak:
- Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
- Obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Zákona č. 40/1964 Zb.,
- Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2, Zákona č. 40/1964 Zb.,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho – spotrebiteľa.
- Pri posudzovaní práva kupujúceho – spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 21. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho – spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
- Kupujúci – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 21., ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci – spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci – spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
- Kupujúci – spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci – spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu – spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci – spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu – spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci – spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci – spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok uverejnených na webovej stránke www.pneumatiky.sk a Obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek zmeniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
V Ivanke pri Dunaji, dňa 01.07.2024